۲ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۲۶

به ارزش ۶۳۵ هزار یورو؛

دانشگاه تگزاس آرشیو شخصی ایشی گورو را خرید

دانشگاه تگزاس آرشیو شخصی ایشی گورو را خرید

مجموعه‌ای از آرشیو و دست نوشته‌های کازوئو ایشی‌گورو خالق رمان «باقی‌مانده روز و بخشی از پیش‌نویس‌ها و یادداشت‌هایش درباره جهان ادبیات توسط کتابخانه دانشگاه تگزاس خریداری شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، این آرشیو که بخشی حذف شده از بهترین رمان ایشی گورو را نیز شامل می‌شود یک آرشیو ارزشمند است که می‌تواند به عنوان سندی در حوزه ادبیات بعدها توسط دانشجویان و محققان ادبیات داستانی مورد بررسی قرار گیرد.

کازئو ایشی گورو نویسنده ژاپنی که این روزها به همراه خانواده‌اش در انگلستان زندگی می‌کند پیش‌نویس ها و نسخه‌های دستنویس آثار و یادداشت‌ها و مقالاتش را در این آرشیو گرد هم آورده است.

مرکز مطالعات ادبیات داستانی هری رانسام در دانشگاه تگزاس که واسط کتابخانه مرکزی این دانشگاه است مجموع این دست نوشته‌ها و آثار را به ارزش ۶۳۵ هزار یورو خریداری کرده و از آنها در آرشیو جامع خود نگهداری می‌کند.

ایشی گورو در این رابطه گفتگویی با نشریه داخلی دانشگاه تگزاس انجام داده است. او درباره این آشیو می‌گوید: همیشه عادت داشتم جعبه‌های مقوایی بزرگی را در نزدیکی‌ام داشته باشم و کاغذها و دست نوشته‌هایم را در آن جمع کنم. این جعبه را زیر میز تحریرم می‌گذاشتم و دست نویس ها و پیش نویس‌ها را درون آن پرت می‌کردم.

وی ادامه داد: بعد از پایان هر فصل یا پایان کار سعی می‌کردم این فایل‌ها را نظم دهم و مرتب‌شان کنم. به این ترتیب بعد از پایان کار فایل‌های منظمی داشتم از پیش نویس‌ها، از فصل‌هایی که نیاز به بازنویسی یا تغییر دارند، صفحه‌هایی که نهایی شدند و کاغذ پاره‌هایی که درون هر کدام ایده‌ای نوشته شده است.

آرشیو ایشی گورو علاوه‌بر آثار این نویسنده، مجموعه‌ای از یادداشت‌های او درباره فیلم‌نامه‌ها، موسیقی‌های مورد علاقه و برخی از رویدادهای اجتماعی را هم شامل می‌شود.

ایشی گورو نویسنده ژاپنی تبار کارشناس زبان و ادبیات انگلیسی و فلسفه از دانشگاه کنت است. او رمان‌ها و فیلمنامه‌های متعددی به رشته تحریر درآورده منظر پریده رنگ تپه‌ها، بازمانده روز، تسلی‌ناپذیر، وقتی یتیم بودم، هرگز رهایم مکن، شام خانوادگی، غمناک‌ترین موسیقی دنیا، دهکده پس از تاریکی از جمله آثار وی است.

کد خبر 2894065

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha